Puff den magiska draken lever vid sjön

Jag har nu tagit ett kvällsdopp i en 18 grader varm pool utan plåttak. Det var tyst och det var skönt här i Bökås.

För övrigt så har ett antal mindre roande flugor roat sig med att rofyllt surra i mina rosenrasande öron i två dagar. Inte så
roligt alls, vågar jag stå på. Roligt är dock deras fruktansvärda idioti som ni kan betrakta i följande pjäs:

Roller:
Flugo - en synnerligen trögtänkt och dumristig fluga.
Flugas - en ännu mer trögtränkt fluga. s
Emil - en ung man/fågel
Emma - en ung kvinna/fåglinna

(En soffa och soffbord står centralt i rummet, riktade mot TVn. Vid kanten står ett matsalsbord med tillhörande stolar. På bordet ligger en bok.)

Flugo: Mjihihih! Surra ska vi gööööra! Bzurrrra! I örrrrrrrrrrron!
Flugas: Öh ja! Bzzzzz! En mun. Där ska jag bo.
Emma viftar med armarna, Flugas flyger iväg
Emil: Argh! Förbannade flugidioter! Nu ska ni dö! Reser sig upp
Flugo: Woho! En flicka, jag ska äta hennes lår!
Flugo sätter sig på Emmas lår samtidigt som Emil höjer händerna.
Luften: SMACK!
Flugo singlar ner till marken.
Emil: 1!
Flugas: Nämen ååh! Undrar vad det var som lät. Det var nog en älg. Nu ska jag sätta mig på den där flickans lår!
Luften: SMACK!
Flugas singlar ner till marken.
Emil: 2, woho!

(Oboer och eftertexter)


Nu ska jag sova och äta och jobba och äta och jobba och äta och sova och jobba och äta och så vidare till evinnerligheten.





Kommentarer
Postat av: jonka

din blogg är förträfflig.

2009-07-20 @ 19:35:24
Postat av: Syster

...och leker i höstdimman i ett land kallat Honah Lee...

2009-07-27 @ 13:07:48
URL: http://www.e-foton.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0