Det var rysligt, han bloggar!

Jag har upplevt många välbehagsrysningar på sistone. Varje gång jag upplever en sådan rysning går mitt liv framåt ett steg. Det är dem jag strävar efter. Det kan vara små händelser, stora händelser, meningslösa händelser och alldeles förskräckliga händelser. Nu ska jag redogöra för några.

1. 3:e juni. Det var studentbal. Hundratals stolta ungdomar spatserade runt utanför ett praktfullt konserthus. Rysningar framkallades både av denna stolthet och Emmas bedårande vackerhet.

2. 10:e juni. Det var studentutspringning. Mest rös jag nog när vi räknade ner från 60 och sedan rusade rakt ut i famnen på en enorm folkmassa med viftande skyltar.

3. 11:e juni. Det var fotbolls-VM. Patriotism på en hälsosam nivå. Jag rös mest när jag såg ett disciplinerat Sydkoreanskt landslag omfamna sin nationalsång på ett mästerligt sätt.

Snart är det dags för England-USA. Det slutar 2-1 till USA. Hela mitt VM-tips kommer strax!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0