En diabild av vardagen

Det är mycket som är här nu! Sommaren är det, jag är det, framtiden är det och mina IB-betyg är det.

Sommaren är fantastisk. Jag älskar den. Det är varmt, skönt, härligt och avslappnande gött. Jag har bara suttit och läst, sovit, ätit, gosat, vattnat, skrattat, sjungit och spelat hela dagen. Samtidigt har jag gjort andra viktigare sysslor som att skriva brev. Alltså är sommaren som den ska, en blandning av viktigt och oviktigt. Igår hade jag och Emma ingen ström här. Åskan tog den så det sprakade om den. Men med lite kontakt med Italien, Thors och ett gott stycke ström i min kropp kom den tillbaka.

Elias cyklar till Örebro.

Jag är här, och det är jag nöjd med.

Framtiden längtar jag efter, även om jag som sagt är nöjd. Jag vill kunna köpa Coca Cola när jag vill och skriva en bok.

IB-betygen kom via internet. Man skulle logga in med en avancerad PIN-kod och jag antar att alla skrev fel första gången på grund av nervositet. Efter lite kämp kom jag in på sidan där mina tre tuffaste år någonsin skulle avslöjats. Det visade sig att jag samlat ihop 37 poäng. Trettiosju. 37 av 45! Det omvandlas till 19.31 till Svenska mått mätt. Är rätt nöjd med det, och framtiden ser fin ut. Till och börja med ska jag plugga Juridisk översikt på distans och samla pengar.


En bild min grupp gjorde på jobbet som jag kan berätta om om ni vill. Kul jobb! Denna bild vann en tävling. Den heter ABSTRAKTOR.

Jag vill avsluta detta medvetet osammanhängande blogginlägg med ett filmtips (http://www.thehuntforgollum.com/updates.htm) och en uppmaning att inte rösta på Sverigedemokraterna.

Kommentarer
Postat av: elias

skönt sväng i bilden! jag tycker om titeln igen.

2010-07-19 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0